EĞİTİM PROGRAMI 2018


Yukarıdaki linki tıklayarak yıllık eğitim kataloğumuzu bilgisayarınıza indirebilir veya yazdırabilirsiniz.


   

Uzmanlık Eğitim Programı

İhracat Uzmanlık Programı
10-17-24 Şubat 2018, Cumartesi

Finansal Yönetim Uzmanlık Programı
5-12-19-26 Mayıs 2018, Cumartesi

Yöneticilik Geliştirme Programı
5-6-13-20-27 Ekim 2018, Cuma- Cumartesi

İnsan Kaynakları Yönetimi Uzmanlık Programı
3-10-17-19 Kasım 2018, Cumartesi- Pazartesi

İhracat Uzmanlık Programı    ONLİNE KAYIT OLUN
(Eğitim Kodu : UZM-10 )
EĞİTİMİN AMACI:
Günümüz iş dünyasında ülke sınırlarının değerini yitirmesi ve ekonomilerin giderek birbirine daha bağımlı hale gelmesiyle ihracatın önemi firmalar için yadsınamaz bir hal almıştır. Bu eğitim ile amacımız katılımcılara ihracat bilgi ve becerisini kazandırarak; ihracat teknik bilgilerini güncel tutma ve mesleki ilerlemelerini sağlamaktır. Bununla birlikte katılımcılar ihracat sürecinde karşılaşacakları karmaşık sorunlar karşısında etkin karar alma ve çözüm üretme gibi yönetimsel yetkinliklerini de geliştirmeleri amaçlanmıştır.
EĞİTİMDE İŞLENECEK KONULAR:
Günümüz iş dünyasında ülke sınırlarının değerini yitirmesi ve ekonomilerin giderek birbirine daha bağımlı hale gelmesiyle ihracatın önemi firmalar için yadsınamaz bir hal almıştır. Bu eğitim ile amacımız katılımcılara ihracat bilgi ve becerisini kazandırarak; ihracat teknik bilgilerini güncel tutma ve mesleki ilerlemelerini sağlamaktır. Bununla birlikte katılımcılar ihracat sürecinde karşılaşacakları karmaşık sorunlar karşısında etkin karar alma ve çözüm üretme gibi yönetimsel yetkinliklerini de geliştirmeleri amaçlanmıştır.

EĞİTİMDE İŞLENECEK KONULAR:
•    NİÇİN İHRACAT
o    Neden ihracat yapılmalıdır?
o    İhracatın faydaları ya da riskleri nelerdir?
o    Tipik bir ihracat işleminde neler yer alır?
•    İHRACATA HAZIRLIK
o    İhracata karar vermeden önce hangi sorulara cevap verilmelidir?
o    İhracata hazırlık değerlendirmesi
o    Uygulamalı hazırlık değerlendirme checklist
o    İhracat planlamanın temel unsurları
o    İhracat iş planı geliştirirken dikkat edilmesi gereken huşular
o    Gümrük mevzuatı
•    HEDEF PAZAR SEÇİMİ
o    Hedef Pazar araştırma teknikleri
o    Hedef Pazar seçiminde incelenecek veriler
o    İhracatçı ürününü hangi pazarlara satabilir?
o    Hedef Pazar değerlendirmesi nasıl yapılır?
o    Uygulamalı Hedef Pazar kıyaslama ve değerlendirme tablosu oluşturma
•    MÜŞTERİ BULMA, İHRACAT SATIŞ, PAZARLAMA VE TANITIM
o    İhracat yöntemleri nelerdir?
o    İnternetin ihracata katkısı
o    Ticaret fuarları ve sergiler
o    Online ve offline müşteri bulma kanalları
•    İHRACAT DAĞITIM KANALLARI
o    İhracat dağıtım kanalları nelerdir?
o    Yaygın olarak kullanılan dağıtım ve satış kanalları nelerdir?
o    Dağıtım kanallarının seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
o    Aracıların ihracattaki rolü
o    Bir ticari partner seçerken göz önünde bulundurulması gereken hususlar
•    TESLİM ŞEKİLLERİ
o    Uygulamalı Incoterms 2010 anlatımı ve Örnek olay çözümlemeleri
•    FİYATLANDIRMA
o    Fiyatlandırma nedir? Fiyatlandırma ve maliyetlerin belirlenmesinde karşılaşılan sorunlar.
o    Fiyatlandırmaya etki eden faktörler
o    İhracat fiyatının belirlenmesinde etkili olan maliyet faktörleri
o    İhracat sırasında maliyeti artıran etkenler
o    İhracat fiyatı nasıl oluşturulur?
o    İhracat fiyat stratejileri
•    İHRACAT SÜREÇLERİ
o    Uygulamalı ihracat süreç incelemesi
•    SÖZLEŞME
o    İhracat sözleşmesi nasıl olmalıdır?
o    Başlıca unsurlar ve maddeler nelerdir?
o    İncoterms sözleşmedeki yeri
o    Herhangi bir anlaşmazlıkta hukuki çözüm yolları
•    İHRACAT FİNANSMANI VE ÖDEME ŞEKİLLERİ
o    İhracatta ödeme şekilleri ve riskleri nelerdir?
o    Yabancı alıcının güvenilirliği nasıl değerlendirilir?
o    Eximbank ihracat kredi sigortası nedir?
•    İHRACAT DÖKUMANTASYON
o    İhracat işleminde kullanılması gereken evraklar
o    Örnek uygulamalar
•    AMBALAJLAMA VE ETKİKETLEME
o    Ürün için ihtiyaç duyulan paketleme nasıl olmalıdır?
o    Hedef Pazar tercihleri paketlemeyi etkiler mi?
o    Etiketleme nasıl olmalıdır?
o    Ambalaj ve etiketlemenin toplam maliyet içindeki payı ne olmalıdır.
•    İHRACATTA DEVLET TEŞVİKLERİ
o    İhracatçıya ne çeşit devlet yardımları sağlanmaktadır?
o    Dahilde işleme rejimi nedir?
o    KDV’de ihracat istisnası uygulaması nasıl yapılmaktadır.
o    Sektörel devlet teşvikleri nelerdir?

EĞİTİMİN SÜRESİ:
3 gün - 21 saat
EĞİTİME KİMLER KATILABİLİR:
Bu eğitime, İhracata başlamak isteyen ya da var olan ihracatlarını arttırmak, yurtdışından yeni müşteri bulma niyetinde olan KOBİ'ler, işletme sahipleri, genel müdürler, ihracattan sorumlu müdürler ve ihracat bölüm çalışanları.
KATILIMCILAR NE KAZANIRLAR:
Eğitim sonunda katılımcılar; ihracat süreçleri ve uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olmasının yanında bir ürün ihracatı için gereken tüm teknik verilere sahip olacaklardır.