top of page

Özel Sağlık Sektöründe Satış ve Pazarlama

(Eğitim Kodu : SSE-06 )

EĞİTİMİN AMACI:

Sağlık sektöründe satış ve pazarlama işini hasta ve hasta yakınına hizmet satmaktan öte; daha sağlam, kalıcı, güvene dayalı ve

kaliteli ilişkiler kurmak olarak bakmalıyız. Her ilişkide olduğu gibi hasta ve hasta yakını ile satış sorumlusu arasındaki ilişkide de

emek ve özen ister. Güvenin tesis edilmesi için bir süreç gerektirir. İlişkiye yatırım yapılmayan satışlar, belki günü kurtarır.

Ancak çoğunluğu kaybedilir. Sağlam temelli kurulan ve sıkı tutulan hasta ve hasta yakını ilişkileri size “sadık” birer

müşteri kazandırmaktan öte şirketinize FAHRİ MÜŞTERİ TEMSİLCİLERİ de kazandıracaktır. Ki böyle bir bu ilişkisi tesis

edildiğinde, çoğu satış sorumlusunun kabusu haline gelen “FİYAT FAKTÖRÜ”  bile önemini yitirmeye başlayacaktır. Bu nedenle,

artık satış sorumlusu günümüzde iyi birer “ İLİŞKİ YÖNETİCİSİ” olmak durumundadır. Bunun da tek yolu

DOĞRU İLETİŞİM kurmaktır. Satış, hizmeti tanıtmakla değil , “kendini ve kurumunu satmakla” başlar.

  • Çünkü satış dünyası “GERÇEK” bir dünyadır.

  • Çünkü her satış görüşmesinin sonucunda ortaya “ÖLÇÜLEBİLİR” bir sonuç çıkar.

Bu bahsedilen gerekçelerden dolayı hazırlanan “Sağlık sektöründe satış ve pazarlama” eğitimi sağlık sektörü ile ilgili satış ve pazarlama alanında daha profesyonelleştirmek, satış sürecinde iyi birer iletişimci olmanızı sağlamak, satış cirosu ve karlılığı anlamında istenilen sonuçlara ulaşmanıza yardımcı olmak amaçlarıyla hazırlanmıştır.

 

EĞİTİMDE İŞLENECEK KONULAR:

  • Verimli müşteri ziyareti için nasıl planlama yapılır

  • Müşteri ihtiyacını ortaya çıkaracak sondaj soru teknikleri ( Açık uçlu-Kapalı uçlu-Yönlendirici sorular)

  • İhtiyaca yönelik ürünün özellik-yarar sunma becerisini geliştirme

  • Aktif dinleme becerisi

  • Gelebilecek müşteri itirazları

  • İtirazları giderme/cevaplama

  • Satışı kapatma

  • Raporlama

  • Satış görüşmeleri ile ilgili canlandırma çalışmaları

EĞİTİMİN SÜRESİ:

Eğitim, 1 tam gün (7 saat) sürelidir.

EĞİTİME KİMLER KATILABİLİR:

Bu eğitime; satış becerilerini geliştirmek isteyen bütün satış yöneticileri, satış sorumluları, halkla ilişkiler sorumluları ve satış uzmanları katılabilir.

KATILIMCILAR NE KAZANIRLAR:

Katılımcılar eğitim sonunda;

  • Sahip oldukları bilgi ve saha tecrübelerini pekiştirme ve yeni bilgilerle entegre etme imkanı elde edecekler.

  • Varsa kendi eksik ve farklı yönlerini nasıl avantaja dönüştürebileceklerini görecekler.

  • Hasta ve hasta yakınını daha iyi analiz edebilecekler (duygu, düşünce ve davranış bağlamında).

  • Hasta ve hasta yakınlarına göre tiplerine itirazları nasıl olumluya çevirebileceklerini öğrenecekler.

  • Hedefleri doğrultusunda zamanlarını daha etkin kullanabilmenin tekniklerini öğrenecekler.

  • Hasta ve hasta yakınını hızlı ve kalıcı bir biçimde satın alma fikrine ikna etmenin tekniklerini öğrenecekler.

  • Görüşmelerde kullanılabilecek etkili soru kalıpları hakkında bilgi sahibi olacaklar.

  • Kendi beden dilini etkin kullanma ve karşısındakinin beden dilini doğru biçimde yorumlama imkanı elde edecekler.

  • Müşterinin beden dilini okumayı ve bunu satışta nasıl kullanacakları konusunda uzmanlaşacaklardır.

  • Piyasadaki başarılı satış sorumlularının ortak özelliklerini görüp kendilerini özdeğerlendirmeye tabi tutabilecekler.·Sonuçta sağlık kurumunun beklediği hedeflere ulaşabilme ile ilgili destekleyici pratik bilgilere sahip olacaklardır.

  • Sonuçta sağlık kurumunun beklediği hedeflere ulaşabilme ile ilgili destekleyici pratik bilgilere sahip olacaklardır.

bottom of page