top of page

Bayi Yönetimi

(Eğitim Kodu : SPE-13 )

EĞİTİMİN AMACI:

Eğitimin temel amacı, profesyonel ve verimli bir bayi sistemi oluşturma süreci ve oluşturulan bayilik sisteminin etkin yönetimi ile ilgili teknik ve pratik bilgiler aktarmaktır. Eğitimin diğer amacı, bayi karlılığını artırma ile ilgili can alıcı yönetim tekniklerini de katılımcılarla paylaşmaktır. Çünkü bayi sistemini oluşturmak kadar, bayi sistemini ciroyu ve karlılığı artıracak şekilde yönetmek de önemlidir.

 

EĞİTİMDE İŞLENECEK KONULAR:

  • Bayilik sistemi, süreci nasıldır?

  • Şirketin SWOT analizi (güçlü  ve zayıf yanlar, fırsatlar ve tehditler) nasıl yapılmalı?

  • Nasıl bir bayi politikası izlemeliyiz?

  • Bölgesel bayi organizasyon planlaması yaparken nelere dikkat etmeliyiz?

  • Bayi verilecek kuruluşlarda aranacak şartlar neler olmalı?

  • Bayinin elde edeceği kazanımları (satış fiyatı, iskonto oranı, ödeme şekli, promosyonlar, reklam ve doküman desteği vs.) belirlerken nelere dikkat etmek gerekir?

  • Şirketimize yapılan yurtiçi ve yurt dışı bayi başvuruları karşısında nasıl bir yol izlemeliyiz?

  • Bayi olmak için şirketimize yapılan ön başvurularda, şirketimizden istenen tanıtım bilgileri ve dokümanları nasıl hazırlanmalı?

  • Bayi olacak kuruluşların istihbarat araştırmasını yaparken nelere dikkat etmek gerekir?

  • Bayi verilme aşamasında kuruluşlar ile oluşturulacak hukuki altyapıda dikkat edilmesi gereken püf noktalar nelerdir (kapsam, şartlar, karşılıklı yükümlülükler, süre)?

  • Hukuki sorun yaşamamak için bayi anlaşmalarını sonlandırırken dikkat edilmesi gereken püf noktalar nelerdir?

  • Mevcut bayi ile nasıl bir ilişki kurulmalı?

  • Bayilerin ciro ve karlılıklarını artırmak için ne gibi yöntemler izlenmeli?

  • Bayileri yönetecek kişiler nelere dikkat etmeli?

  • Mevcut bayi takibini ve kontrolünü yaparken nelere dikkat etmeli?

  • Bayilerin kaygılarını (güvensizlik) sıkıntılarını, farklılıklarını, tepkilerini, huzursuzluklarını, sataşmalarını(suçlama), hazımsızlıklarını, homurdanmalarını ve sorunlarını, devamlı taviz beklentilerini ortadan kaldırmak için neler yapabiliriz?

  • Bayilerin şirkete ve markaya bağlılıklarını ve motivasyonların artırmak için ne gibi yöntemler izlemeliyiz?

  • Bayilerin finansal analizleri ve geri bildirimler?

  • Örnek uygulama çalışması

EĞİTİMİN SÜRESİ:

Eğitim, 1 tam gün (7 saat) sürelidir.

EĞİTİME KİMLER KATILABİLİR:

Bayi ilişkilerinden sorumlu tüm yönetici ve uzmanlar ile satış ve pazarlama uzmanları bu eğitime katılabilir.

KATILIMCILAR NE KAZANIRLAR:

Eğitim sonunda katılımcılar, bayililik sistemi oluşturma ile ilgili şirket bünyesinde yapılması gereken profesyonel çalışmalar hakkında bilgi sahibi olurlar, bu konudaki kendi bilgilerini sınama imkanı bulurlar. Ayrıca yeni bayi bulma, onlarla anlaşma sağlama, onları etkin yönetme ile ilgili pratik ve uygulanabilir bilgiler öğrenirler. Bayi karlılığını artırmak için, buradaki ilgili kişilerin nasıl yönetilmesi ve onlarla nasıl bir iletişim kurulması gerektiği ile ilgili profesyonel yöneticilik kazanımları elde ederler.

bottom of page