top of page

 

EĞİTİMİN AMACI:

Satışta yüksek performans elde etmenin ve başarının iki ana temeli vardır. Eğitim bu iki temel üzerine kurgulanmıştır.

Birincisi İKNA becerisidir. Nitekim satıcılar, piyasada farklı karakterlerde ve farklı demografik özelliklerde müşteri tipleriyle karşı karşıya kalırlar. Satış yapabilmek için de satıcının doğru müşterileri bulup, her müşteriye doğru şekilde yaklaşması, doğru zamanda doğru çözümler üretmesi ve bunları onların faydasına olacağına ikna etmesi gerekir. Satıcı, satış hedeflerine ulaşmak ve rakiplere rağmen müşterilerini satın almaya yönlendirmek için satış bilgilerini ne kadar artırırsa o kadar başarılı sonuçlar elde eder. Bu bakış açısıyla eğitimde katılımcılara, ileri düzey satış ve ikna teknikleri hakkında bilgiler verilecektir. Ayrıca eğitim içerisinde yapılan örnek uygulamalar ve piyasadan verilen güncel örnekler ile katılımcıların keyifli bir eğitim geçirmeleri sağlanacaktır. 

 

Satışta başarının ikinci ayağı, MOTİVASYON’dur. Satışın temeli her türlü olumsuz koşula rağmen ikna etme üzerine kurulu olduğundan, satıcının, başarılı sonuçlar elde edebilmesi için enerjisini düşüren, çözüm yerine soruna odaklanmasını sağlayan ve beraberinde performansını düşüren yanlış inanış ve ön yargılardan kendisini kurtarması ve bir desteğe ihtiyaç duymadan kendini sürekli motive edebilmesi gerekir. Bunu başardığında, satış performansının, motivasyonunun ve beraberinde gelirinin arttığına kendisi bile şaşıracaktır. Bu tespitten hareketle tasarlanan eğitimin diğer amacı, NLP (Neuro Linguistic Programming) teknikleriyle de destekleyerek katılımcıların bireysel olarak satış konusundaki düşünce ve davranış yetkinliklerini geliştirmelerine katkı sağlamaktır.  

 

EĞİTİMDE İŞLENECEK KONULAR:

  • Profesyonel satış piramidi

  • Satın alırken insan zihni nasıl çalışır? 

  • Müşteri satın alma kararını hangi durumlarda verir? 

  • Satışın %80’ni İKNA

  • Satışta müşteriyi ikna etme teknikleri

  • Yönlendirici satış

  • Müşteriye güven vermenin püf noktaları

  • Etkili satış sunumları yaparken nelere dikkat etmek gerekir?

  • Satış anlaşmasına göre tahsilatı yapmada dikkat edilecek incelikler

  • Müşterinin algı sistemlerine göre uyum sağlama

  • Satışta problem çözme teknikleri

  • Satıcılar için hap pazarlama tavsiyeleri

  • Meşhur satıcı bahaneleri

  • Satışçının önündeki olası psikolojik engeller ve aşma yöntemleri

    • Ego gösterme

    • Reddedilme korkusu

    • Yapamama korkusu

    • Çözüme değil soruna odaklanma

    • Geniş düşünmeme

    • Davranışları kişiselleştirme

  • Satış sürecinde stresi kontrol etme ve öz motivasyonu sağlama

  • Örnek olay ve canlandırma çalışmaları

 

EĞİTİMİN SÜRESİ:

Eğitim, 1 tam gün (7 saat) sürelidir.

 

EĞİTİME KİMLER KATILABİLİR:

Saha satış alanında bilgilerini tazelemek ve artırmak isteyen, ileri düzey satış teknikleri hakkında bilgi sahibi olmayı hedefleyen ve kişisel gelişimine katkı sağlamayı düşünen tüm üst yöneticiler, satış yöneticileri ve yurt içi/yurt dışı satış sorumluları bu eğitime katılabilir.

 

KATILIMCILAR NE KAZANIRLAR:

Katılımcılar eğitim sonunda;

  • İleri düzey satış teknikleri hakkında bilgi düzeylerini artırırlar.

  • Geleneksel satış düzenini terk ederek daha yenilikçi satış planları ve taktikleri geliştirebilirler.

  • Farklı müşteri tiplerini ikna etme tekniklerini öğrenirler.

  • Satıcıların yararlanabileceği yeni nesil pazarlama taktikleri hakkında bilgi sahibi olurlar.

  • Satış performansını artırabilecek tavsiyeler alırlar.

  • NLP tekniklerinden yararlanarak davranışsal satış yetkinliklerini geliştirebilirler.

  • Satış motivasyonlarını yükseltebilir ve kişisel gelişimlerine katkı sağlarlar.

  • Eğitim danışmanın farklı sektörlerde elde ettiği saha satış tecrübelerinden yararlanırlar.

İleri Düzey

Satış Teknikleri

(Eğitim Kodu : SPE-07 )

bottom of page