top of page

Otel İşletmelerinde Satış Teknikleri

(Eğitim Kodu : OSE-01 )

EĞİTİMİN AMACI:

Otel işletmelerinde satış, konaklama satışından, ekstra yiyecek içecek satışına, acenta anlaşmalarından kongre satışına, otel içi mağaza ve stant kiralamasından konsept hizmetlerinin satışına kadar geniş bir alanı kapsar. Buradan hareketle satış ekibi, genel olarak otelin her m2 sindeki gelir yönetiminden sorumludur.

Sunduğumuz otelcilik hizmetlerin müşterilerimizin mevcut veya potansiyel ihtiyaç ve beklentileri ile örtüştürebilme ve müşterilerimizin satın alma kararı vermesine yönlendirilme sürecini satış olarak tarif edebiliriz. Keyifli olduğu kadar içerisinde birçok zorluğu barındırmaktadır.

Buradan hareketle tasarlanan bu eğitimdeki temel amaç, satış mesleğine gönül verenleri ve bu işi herhangi bir eğitim almadan yapan satıcıları, satışın temel adımları hakkında bilgilendirmek, bilinç ve bilgi düzeylerini artırmak ve satış performanslarının artmasına katkı sağlamaktır.  

 

EĞİTİMDE İŞLENECEK KONULAR:

  • Satış nedir? Ne değildir? 

  • Otel işletmelerinde satış kanalları (acente, e-ticaret, direkt satış vs.) ve özellikleri nelerdir?

  • Satışta başarı için izlenebilecek temel adımlar nelerdir?

  • Yeni müşteri nereden ve nasıl bulunur?

  • Potansiyel müşterilerle yazılı iletişimde dikkat edilecek hususlar nelerdir?

  • Satış amaçlı telefon görüşmelerinde nelere dikkat etmek gerekir?

  •  Müşteri firmadan randevu almanın incelikleri nelerdir?

  •  Müşteri ziyaretlerinde nelere dikkat etmek gerekir?

  • Müşterileri ziyaret sıklığı ve süresi neye göre nasıl ayarlanmalıdır?

  • Müşteri görüşmelerinde iletişim tekniklerini nasıl kullanmalıyız?

    • Dinleme ve analiz

    • Beden dili

    • Konuşma ve ikna

  •  Müşteri ihtiyacını ve endişelerini anlamaya yönelik etkili soru sorma teknikleri nelerdir?

  • Karşılaşılabilecek müşteri itirazları neler? Nasıl ikna edilebilir?

  • Fiyat teklifi hazırlamanın püf noktaları nelerdir?

  • Müşteri takibi nasıl yapılmalıdır?

  • Müşterilerin satın alım kararını nasıl verir (tüketici davranışları)?

  • Satışta anlaşma sağlama (satışı kapatma) yöntemleri

  • Acenta satışı ve direkt satışlarda satış anlaşması yaparken nelere dikkat etmek gerekir?

  • Satış sürecinde F&B, Müşteri İlişkileri ve önbüro ile koordineli çalışmanın püf noktaları

  • Başarılı satıcıların ortak özellikleri

EĞİTİMİN SÜRESİ:

Eğitim, 1 tam gün (7 saat) sürelidir.

EĞİTİME KİMLER KATILABİLİR:

Bu eğitime; satış becerilerini geliştirmek isteyen otel hizmetlerinin satışından sorumlu yönetici ve çalışanlar bu eğitime katılabilir.

 

KATILIMCILAR NE KAZANIRLAR:

Katılımcılar eğitim sonunda;

  • Satışın temel adımları hakkında bilgi sahibi olacaklar.

  • Sahip oldukları satış tecrübelerini pekiştirme ve yeni bilgilerle entegre etme imkanı elde edecekler.

  • Varsa kendi eksik ve farklı yönlerini nasıl avantaja dönüştürebileceklerini görecekler.

  • Müşteriyi daha iyi analiz edebilecekler (duygu, düşünce ve davranış bağlamında).

  • Müşteriyi hızlı ve kalıcı bir biçimde satın alma fikrine ikna etmenin tekniklerini öğrenecekler.

  • Satış görüşmelerinde kullanılabilecek etkili soru kalıpları hakkında bilgi sahibi olacaklar.

  • Müşterilerle olan iletişim becerilerini daha da güçlendirebilecek bilgi ve tavsiyeler alacaklar.

  • Satış performanslarını destekleyecek pratik bilgilere sahip olacaklardır.

  • Eğitmenin satış konusundaki saha tecrübelerinden faydalanacaklar.

bottom of page