EĞİTİMİN AMACI:
Oteller bir sezonda farklı farklı karakterde veya farklı beklentileri olan yerli ve yabancı yüzlerce misafir ağırlarlar. Bu çeşitlilikte misafir ile etkin ilişkiler geliştirilemezse o misafir, çalışan ve yönetici için zor insan olabilir. Fakat bizim hedefimiz koşulsuz misafir memnuniyeti olduğu için bu zor insanları memnun etmek bazen zor gözükebilir. Fakat doğru iletişim ve ilişki tarzlarıyla memnuiyeti sağlamaya yönelik güçlü misafir ilişkileri kurulabilir. Eğitimin temel amacı, otele gelen yerli ve yabancı misafirlerin yüksek memnuniyetle tatilini tamamlayabilmeleri için otel çalışanlarının iletişim ve ilişki düzeylerini nasıl yönlendirmeleri gerektiğini örnekler ve uygulamalarla katılımcılara aktarmaktır. Farklı otel uygulamalarının eğitim sırasında aktarımı ve yapılan örnek uygulama çalışmaları ile katılımcıların pratiklerine katkı yapmak diğer amaçtır.
EĞİTİMDE İŞLENECEK KONULAR:
-
Misafir (müşteri) kimdir? bizden neler beklerler?
-
Misafirin gönlünü fethmetme nedir?
-
Misafirlerimiz bizden neleri duymak ister, neleri duymak istemez?
-
Misafirlerin gönlünü fethetmenin ilk kuralı: Düşünce yapımızı geliştirmek
-
Misafir tiplerine göre misafirin gönlünü fethetme
-
Yerli misafirlerin gönlünü fethetme
-
Gençler ve Genç çiftler
-
Çocuklu aileler
-
Yaşlılar
-
-
Yabancı misafirlerin gönlünü fethetme
-
Gençler ve Genç çiftler
-
Çocuklu aileler
-
Yaşlılar
-
-
Zor misafirlerini gönlünü fethetme
-
Her şeyi çok bilenler
-
Öfkeli ve tepkili kişiler
-
Sürekli şikayet edenler
-
Sessiz kalan ve fazla konuşmayan
-
Ön yargılı olan kişiler
-
-
EĞİTİMİN SÜRESİ:
Eğitim, ½ gün (4 saat) sürelidir.
EĞİTİME KİMLER KATILABİLİR:
Müşteri ile temas halinde olan tüm çalışanlar bu eğitime katılabilir.
KATILIMCILAR NE KAZANIRLAR:
Bu eğitimin sonunda katılımcılar,
-
Farklı misafir tiplerinin gönlünün fethedip onların otelden yüksek memnuniyet ayrılmalarını sağlayacak ilişki ve iletişim yöntemlerini öğrenmiş olacaklar.
-
Zor misafirler karşısında öfkelerini kontrol edebilmek için bilinç düzeylerini artırmış ve düşünce yapılarını geliştirmiş olacaklardır.
-
Misafir ilişkilerine yönelik motivasyonlarını artırma imkanı elde edeceklerdir.