top of page

Pazarlama ve Ürün Yönetimi

(Eğitim Kodu : UZM-11 )

 

EĞİTİMİN AMACI:

Pazarlama, “neyi satacağım?”, “hangi fiyattan satacağım?”, “satışını yaptığım ürün veya hizmeti müşteriye nasıl ulaştıracağım?”, “ürün veya hizmeti nasıl tanıtacağım ve satışını artıracağım?” sorularına cevap arayan bir iş koludur. Bu iş kolunda gösterilecek performans şirketin cirosuna, karlılığına, marka değerine, geleceğine direkt etki eder. Bu nedenle oldukça önemlidir.

 

Buradan hareketle Türev Eğitim Danışmanlığı tarafından tasarlanan bu eğitimin AMACI, piyasadaki farklı uygulamalarla desteklenmiş olarak şirketin yapısına uygun bir pazarlama ve ürün yönetimi yapabilmenin püf noktalarını detaylıca aktaran farklı ve bölgesinde öncü bir eğitim vermektir.

 

ÇÜNKÜ bu eğitimde, piyasa deneyimi olan, enerjik ve alanlarında uzman dört konuşmacı, şirketin finansal ve organizasyonel yapısına uygun nasıl pazarlama ve ürün yönetimi yapılabileceği ile ilgili kolay uygulanabilir teknik bilgiler aktaracaklar ve bu konudaki deneyimlerini paylaşacaklardır. Ayrıca eğitimde piyasadan başarılı örnekler vererek ve eğitim içerisinde uygulamalar yaptırarak anlaşılmayı ve öğrenmeyi kolaylaştıracaklardır.

 

Bu eğitim SONUCUNDA katılımcılar, Türev Eğitim Danışmanlığı’nın profesyonel yaklaşımıyla birlikte kolay uygulayabilir ve etki gücü yüksek bilgiler almanın rahatlığı ve güveni ile pazarlama ve ürün yönetimi konusunda uzmanlaşma düzeylerini artırmış olacaklardır.

 

EĞİTİMDE İŞLENECEK KONULAR:

1. GÜN: 

  • Pazarlamanın dünü, bugünü ve geleceği

  • Pazarlama karması

  • Pazarlama faaliyetleri nasıl organize edilmeli? (Organizasyon yapısı ve İş akışı)

  • Dünya’dan ve ülkemizden örnek pazarlama organizasyonları

  • Pazarlamada karar verme becerilerini artırma

  • Ürün yönetimi süreci

    • Tüketici ve rakip analizi

    • Ürün yaşam analizi

    • Ürün stratejisi belirleme

    • Fiyatlandırma

    • Ürün lansmanı ve tanıtımı

    • Ürün tasarımı ve geliştirme

    • Ürün bütçe yönetimi

    • Pazarlama bütçe tahminleri yapma ve bütçe yönetme teknikleri

  • Satış artırma yöntemleri

  • Başarılı bir pazarlamacı olmanın sırları

2. GÜN: 

  • İnsan beyni nasıl çalışır?

  • Satın alma sürecinde insan beyni nasıl çalışır?

  • Tüketici ihtiyaçlarını analiz etme

  • Yeniden konumlandırma stratejileri

  • Pazarlamada bilinçaltına hitap etmek: neuromarketing 

  • Marka yönetiminde stratejik planlama 

  • Yeni marka yönetim modelleri 

  • Medya planlaması ve satın almasında dikkat edilecek hususlar

  • Marka yaratma ve güçlendirme

  • Marka değerinin yönetimi 

  • Marka değerinin ölçülmesi 

  • Şirketin bütçesine uygun reklam (görsel ve yazılı basın) stratejileri geliştirme

 

3. GÜN: 

  • Sosyal medya pazarlaması

    • Sosyal medya mecraları (facebook, twitter, linkedin, vb.) 

    • İnternet reklamları, mikro siteler, advergaming 

    • Blog pazarlama 

    • İletişimde sosyal trendler 

    • Sosyal medya pazarlamasının geleceği 

    • Kurumlar için sosyal medya stratejisi belirleme 

    • Dünyadan ve Türkiye’den başarılı sosyal medya uygulamaları 

  • Pazarcılardan pazarlama dersleri (Bu bölümde pazarcı ve bakkalların bilinçli veya bilinçdışı yaptıkları CRM uygulamaları ile desteklenen sıra dışı bir anlatım olacak)

  • Pazarlama sistemi ve faaliyetlerini yönetme

  • Örnek olay/grup çalışması

 

EĞİTİMİN SÜRESİ:

Eğitim 3 gün - 21 saat sürelidir

EĞİTİME KİMLER KATILABİLİR:

Eğitim aşağıda belirtilen özellikleri taşıyan tüm sektörlerden katılımcıların katılımına uygundur.

  • Firma ortağı, genel müdür, satış müdürü, pazarlama uzmanı,  müşteri ilişkileri sorumlusu vs. unvan fark etmeksizin ürün yönetimi, satış, reklam ve marka yönetimi konularında teknik bilgisini  geliştirmek isteyen tüm çalışan ve yöneticiler,

  • Şirketin pazarlama ve ürün yönetimi konusunda etkinliğini artırmak için arayış içerisinde olan şirket yöneticileri,

  • Pazarlama ve ürün yönetimi konusunda yeni işe başlayan çalışanlar, 

  • Üniversitelerin işletme, iktisat, pazarlama, kamu yönetimi, iletişim, halkla ilişkiler gibi bölümlerinden yeni mezun olmuş veyapazarlama konusunda yüksek lisans yapıp bu konuda mesleki kariyer yapmak isteyen herkes, bu eğitime katılabilir.

 

KATILIMCILAR NE KAZANIRLAR:

Eğitim sonunda katılımcılar; 

  • Pazarlama ve ürün yönetimi konusunda derinlemesine teknik bilgiler elde ederek uzmanlaşma düzeyini artıracaklar.

  • Aldıkları bilgileri kendi şirketlerinde uygulayabilecek tavsiyeler ve piyasa örnekleri almış olacaklar.

  • Şirketin bütçesi ve organizasyonel yapısına uygun reklam, marka, tanıtım ve ürün yönetimi uygulamalarını nasıl yürütebileceklerini görmüş olacaklar. 

bottom of page