top of page

Anlamak ve Anlaşılmak

(Eğitim Kodu : OİK-39 )

EĞİTİMİN AMACI:

Karşımızdakinin duygularını anlamak ve anladığımızı gösterebilmek, yaşam ve iletişim kalitesi açısından oldukça önemli.  Bunun da temeli etkili iletişimden geçer. Fakat iletişimi gündelik yaşantımızda çeşitli gerekçelerden dolayı (yanlış algılama, kişiselleştirme, dinlememe, anlamaya çalışmama vs.) istememize rağmen gereği gibi yapamayabiliyoruz. Durum böyle olunca, hem iletişim başarılı olmamakta, kişiler karşı tarafı anlamak ve anlaşılmak noktasında da yoğun bir şekilde stres yaşamaktadırlar. 

Buradan hareketle tasarlanan bu eğitimde temel amaç, anlama ve anlaşılmanın püf noktaları ile ilgili farkındalığı artırmak, günlük iş ilişkilerinde karşıklı anlama ve anlaşılmayı artırmaya katkı sağlayacak şekilde bilgiler anlatmak ve iletişim kalitesinin yükselmesine katkı sağlamaktır. 

EĞİTİMDE İŞLENECEK KONULAR:

  • KENDİNİ TANIMAK

    • Yargı-Önyargı

    • 3D – Düşünce-Duygu-Davranış

    • İletişimi zorlaştıran unsurlar

    • İnsanı neler öfkelendirir?

    • Öfkenin gerçek nedeni nedir?

    • Anlamak ve anlaşılmanın başlangıç noktası 

  • ANLAMAK

    • Anlamak etkili dinlemekle başlar

    • İletişimi zorlaştıran dinleme türleri

    • Empati nedir? Ne zaman ve nasıl kurulur?

    • Zor insan karakterleri ve neyi neden yaparlar

    • Görerek ve duyarak öğrenen insan yapıları

    • Anladığımızı karşı tarafa nasıl gösterebiliriz?

  • ANLAŞILMAK

    • Anlaşılmanın ilk kuralı: güven sağlama

    • Zor insanlarla etkili diyalog kurma yöntemleri ve ikna

    • Anlaşılmak için etkili sunum yapma

    • İnsan ilişkilerini yönetmenin püf noktaları

    • Etkili iletişimin 10 alışkanlığı

    • İletişim Oyunu

  • ETKİLİ İLETİŞİM İÇİN TAKIM OLABİLMEK

    • Bir şirketin takım oyuncusu olmak

    • Takım olmak unvanlarla mı olur?

    • Takım Oyunu

EĞİTİMİN SÜRESİ:

Eğitim, 1 tam gün (7 saat) sürelidir.

EĞİTİME KİMLER KATILABİLİR:

Karşısındakini daha iyi anlayabilmek ve kendini karşı tarafa daha iyi ifade etmeyi düşünen herkes bu eğitime katılabilir.

KATILIMCILAR NE KAZANIRLAR:

Bu eğitimin sonunda katılımcıların aşağıdaki faydaları elde etmesi hedeflenmektedir. Buna göre katılımcılar;

  • Karşısındakinin psikolojisini ve düşünce sistemini daha iyi anlayabilecekler.

  • Karşımızdaki kişinin karakterine uygun iletişim tarzı geliştirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaklar. 

  • Kendilerini daha iyi tanıma veya bildiklerini pekiştirme imkanı elde edecekler.

  • Karşısındaki kişilere kendilerini daha iyi ifade edebilmenin püf noktalarını öğrenecekler.

  • Başarı konusunda bireysel motivasyonlarını artırma imkanı elde edecekler.

  • Tüm bu faydaları, şaşkınlıkla izleyerek ve eğlenerek elde edecekler.

bottom of page