top of page

Etkili İletişimin 10 Alışkanlığı

(Eğitim Kodu : OİK-25 )

EĞİTİMİN AMACI:

On dokuz yıldır birçok şirkete yaptığımız yönetim danışmanlığı ve verdiğimiz eğitimler neticesinde gözlemlediğimiz üzere çalışanlar, gerek yönettikleri kişilerle, gerek meslektaşlarıyla, gerek bağlı olduğu yönetici veya patronlarıyla, gerek müşteri ve tedarikçileriyle yaşadıkları ciddi sıkıntıların temelinde iletişim eksikliği yatmaktadır. Öyle ki, bu sıkıntılar, önce çalışanı ardından da çalıştığı kurumu verimsiz çalışmalara, çalışanlar arası dedikodulara, çatışmalara, iş savsaklamalara, müşteri kayıplarına, müşteri şikayetlerine vs. gibi ciddi problemlerin içine sokmaktadır. Fakat bu ve bunun gibi çalışanları direkt ilgilendiren problemler bireysel ve kurum içi etkin iletişimle çözülebilir. Ya da sürekli değişimlerin yaşandığı iş dünyasında çalışanları değişime hızlı adapte edebilmenin de temelinde güçlü ve etkin iletişim yatar. Özel yaşantımızdaki bir çok anlaşmazlıklar da kötü iletişimden kaynaklanmaktadır. O nedenle hem iş hayatının hem de özel yaşantımızda mutsuz olmamak ve anlaşmazlıklar yaşamamak için bireysel iletişimimizi güçlendirmemiz faydalı olacaktır.

Buradan hareketle tasarlanan bu eğitim programının amacı, katılımcıların yukarıda belirtilen yaşadıkları veya yaşayabilme ihtimali olan sıkıntıları yaşamamaları için bireysel iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Ayrıca katılımcıların çalışanlarıyla, meslektaşlarıyla, bağlı olduğu yöneticilerle, patronlarıyla, müşterileriyle, tedarikçi vs. taraflar ile etkili iletişim kurarak kurum içi iletişimin gelişimine, kurumun imajına ve gelişimine katkı sağlamak da amaçlanmaktadır.  Katılımcılar açısından kurumun yapısı ve kültürüne uygun doğru ve tutarlı sözlü ve yazılı iletişim sisteminin kurulması ve uygulanması konusunda açıklayıcı bilgiler verilecektir.

EĞİTİMDE İŞLENECEK KONULAR:

  • İnsan ilişkilerinde iletişim kazaları neden kaynaklanır?

  • İletişimi güçlendirmek, şirkete ve kişiye ne faydalar sağlar?

  • Etkili iletişim için sahip olunması gereken 10 alışkanlık

  • İletişimde dinlemek, anlamak mıdır?

  • Etkili konuşma için söz, vurgu ve ses tonu kullanımı

  • Empati kurmanın püf noktaları nelerdir?

  • Karşımızdaki kişilerle etkili diyalog kurma (kurum içi ve kurum dışı)

  • İyi bir dinleyici olmak için nasıl hareket etmek gerekir?

  • OYUN: Gözlerimi bağlarım vazifemi yaparım!

  • Bedenimiz konuşuyor! (Beden dili kullanımı)

    • Mimikler

    • Gözler

    • Beden duruşu

    • Eller ve kollar

    • Ayaklar

  • Doğru eleştiri, iletişimi güçlendirir! 

  • Etkili eleştiri nasıl yapılır?

  • Eğitim amaçlı video izleme 

  • Canlandırma ve iletişim oyunları

 

EĞİTİMİN SÜRESİ:

Eğitim, 1 gün (7 saat) sürelidir.

EĞİTİME KİMLER KATILABİLİR:

Bireysel iletişimini geliştirmek isteyen yönetici ve beyaz yakalı çalışanlar bu eğitime katılabilir.

 

KATILIMCILAR NE KAZANIRLAR:

Katılımcılar eğitimin sonunda,

  • Etkili iletişim için sahip olunması gereken 10 alışkanlık hakkında çarpıcı bilgiler alırlar.

  • Kurumsal ve bireysel iletişim konusunda gündelik iş yaşamda yapılan hataları ve bunların sonuçlarını fark ederler. Bu konuda kendileri ile yüzleşirler.

  • Karşısındakini daha iyi dinleme, onu anlama ve onunla daha iyi konuşmaya yönelik pratik bilgiler alırlar.

  • Hangi beden hareketinin ne anlama geldiğini öğrenecekler.

  • Beden dilini daha etkin kullanabilecekler.

  • Karşısındaki kişinin duygu ve düşüncelerini daha iyi anlama imkanı elde ederler ve iletişim kalitelerini artırırlar.

  • Ayrıca yapılan örnek uygulamalar ve oyunlar ile eğlenerek hayatlarında kolaylıkla uygulayabilecekleri birçok bilgi almış olurlar.

 

bottom of page