top of page

 

EĞİTİMİN AMACI:

Kurumsal satış mesleğini artık müşteriye mal ya da hizmet satmaktan öte;  müşteriyle sağlam, kalıcı, güvene dayalı ve kaliteli ilişkiler kurmak olarak bakıldığı bilinen bir gerçektir. İlişkiye yatırım yapılmayan satışlar, belki günü kurtarır. Ancak çoğunluğu kaybedilir. O nedenle, her ilişkide olduğu gibi, müşteri ile satış temsilcisi arasındaki güvenin tesis edilmesi gerekir. Nitekim sağlam temelli kurulan ve sıkı tutulan müşteri ilişkileri “sadık” birer müşteri kazandırmaktan öte, şirkete fahri müşteri temsilcileri de kazandıracaktır. Ki böyle bir müşteri ilişkisi tesis edildiğinde, çoğu satış temsilcisinin kabusu haline gelen “fiyat faktörü” bile müşteri açısından önemini yitirmeye başlayacaktır.

Sonuç olarak bir kurumsal satış çalışanı, artık günümüzde iyi bir “ilişki yöneticisi” olmak durumundadır.Bunun için önce vizyonunu net olarak belirlemeli; ekonomiyi, rekabeti, sektörü ve şirketini iyi analiz etmeli, etkin bir iş planı yapmalı, davranışsal yetkinliklerini güncel gelişmeler doğrultusunda iyileştirmeli ve etkin satış yöntemlerini kullanmalıdır.

Buradan hareketle tasarlanan etkin kurumsal satış yöntemleri eğitimi siz satış mesleğine gönül verenleri hem şirketine, hem kendisine daha fazla katma değer sağlayacak şekilde bir adım daha ileriye taşımaktır. Ayrıca satış hedefleri anlamında istenilen sonuçlara ulaşmanıza yardımcı olmak, eğitimin diğer amacını oluşturmaktadır.

 

EĞİTİMDE İŞLENECEK KONULAR:

  1. ATIŞ VİZYONU

    1. Satış dünyası ve kurumsal satış

    2. Satış mesleğine bakışımız

    3. Ekonomiye, sektöre, şirkete ve rekabete genel bir bakış

  2. DAVRANIŞSAL YETKİNLİKLERİ GELİŞTİRME

    1. Satış profesyonellerinin ortak özellikleri

    2. İnsan zihnin çalışma prensipleri

    3. Etkili iletişim prensipleri

    4. Beden dili, ses tonu ve sözler

    5. Müşteri bizden neleri duymak ister, neleri duymak istemez?

  3. KURUMSAL SATIŞ SÜRECİ

    1. Satış görüşmesi öncesi hazırlık

    2. Kurumsal ziyaret modeli

    3. ·Randevu alma ve telefonla etkin konuşma

    4. Ziyaretin ilk 35 saniyesi

    5. Sohbet etme ve müşteriyle uyum sağlama

    6. Soru sorma, bilgi toplama ve analiz

    7. Çözüm üretme

    8. Müşteri itirazlarını anlama ve olumluya çevirme

    9. Satışı kapatma

    10. Raporlama

    11. Takip ve iletişimi devam ettirme

  4. EĞİTİM BİLGİLERİNİ PEKİŞTİRME

    1. Canlı satış görüşmesi video gösterimi ve beyin fırtınası

    2. Eğitim sonrası tavsiyeler

 

EĞİTİMİN SÜRESİ:

Eğitim, 1 tam gün (7 saat) sürelidir.

 

EĞİTİME KİMLER KATILABİLİR:

Tüm kurumsal satış çalışanları ve yöneticileri bu eğitime katılabilir.

 

KATILIMCILAR NE KAZANIRLAR:

Katılımcılar eğitim sonunda;

  • Satış mesleği ile ilgili kendi vizyonlarını gözden geçirme fırsatı elde edecekler.

  • Ekonomiyi, sektörü, rekabeti ve şirketi geniş açıdan yorumlayabilecekler.

  • Kendilerinin davranışsal yetkinliklerini gözden geçirecekler ve ihtiyaç olan yetkinliklerini iyileştirecek bilgiler alacaklar

  • Kurumsal satış sürecini daha etkin yönetebilecek teknik bilgiler alacaklar.

  • Yapılacak canlı satış görüşmesi video görüntüleri izleyerek öğrendiklerini yorumlama ve pekiştirme imkanı elde edecekler.

Çağrı Merkezlerinde Müşteri İlişkileri Yönetimi

(Eğitim Kodu : SPE-11 )

bottom of page