Müzakere Teknikleri
(Eğitim Kodu : SPE-31 )
EĞİTİMİN AMACI:
Türk Dil Kurumuna göre müzakere, bir konuda fikir alışverişinde bulunma anlamına gelmektedir. Satış ve pazarlama çalışmaları dahilinde müzakere kapsamına fiyat, teslim tarihi, tahsilat vadesi, tanıtım konularında olduğu gibi iş hayatının farklı bölümleriyle ilgili bir çok konu girmektedir. Bunun da temeli ikna bilimine dayanmaktadır. Çünkü müzakere sonucunda bir sonucun çıkması müzakere edenlerin profesyonel iletişim ve yaklaşımı tarzına bağlı olmaktadır.
Buradan hareketle tasarlanan bu eğitimin amacı, iş profesyonellerinin müzakere konusunda bilgi ve tecrübelerini arttırmaktır. Eğitmenin bu alanda elde ettiği iş tecrübeleri ile ilgili yaşanmış örnekleri aktarması eğitimin diğer amacını oluşturmaktadır.
EĞİTİMDE İŞLENECEK KONULAR:
-
Müzakere nedir? Neden önemlidir?
-
Alternatif müzakere teknikleri nelerdir?
-
Müzakerenin temelini oluşturan ikna
-
İkna sürecinde zihin nasıl çalışır?
-
Bir insan nasıl ikna olur?
-
İlk tanışmada 35 saniye
-
Toplu ve bireysel müzakerede dikkat edilecek hususlar
-
Müzakerede karşıdaki kişi ve kişileri analiz etmenin incelikleri
-
Farklı insan karakterlerini ikna etme taktikleri
-
Müzakere ile ilgili uygulamalar
EĞİTİMİN SÜRESİ:
Eğitim, 1 Gün (7 Saat) Sürelidir.
EĞİTİME KİMLER KATILABİLİR:
Tüm departmanlardan uzman ve yöneticiler katılabilir. Bununla birlikte söz konusu eğitim, yaptığı iş gereği sıkça müzakerelerin içinde olan ve bu konuda kendini geliştirmek isteyen tüm iş profesyonellerinin de katılımına uygundur.
KATILIMCILAR NE KAZANIRLAR:
Eğitim sonunda katılımcılar;
-
Müzakere edilen konuya ve bulunulan ortama göre hangi müzakere tekniklerinin kullanılabileceğini öğrenecekler.
-
Müzakere sürecinde kullanılabilecek etkili ikna teknikleri hakkında bilgi sahibi olacaklar.
-
Eğitim içerisinde yapılan canlandırma çalışmaları ile bu konudaki pratiklerini geliştirme imkânı elde edecekler.
-
Eğitmenin müzakere konusundaki tecrübelerinden yararlanacaklar.