top of page

Mağaza İçi Satış Teknikleri ve Müşteri İlişkileri Yönetimi

(Eğitim Kodu : PSE-01 )

EĞİTİMİN AMACI:

Bugün için mağazacılık sektörü geçen yıllara oran ile daha etkin ve verimli bir yükselme grafiği çizerken, sektörün istihdam ettiği çalışan sayısında da yüksek denilebilecek oranda dalgalanmalar yaşanmıştır. Sıcak ekonominin en yakın takipçilerinden birisi olan perakende sektöründe yaşanan bu olumsuz hareketlenme bir süre sonra, gerçekleştirilen satışları ve onun uzantısı olan ciro rakamlarını da aşağı yönde etkilemeye başlamıştır. Bu aşamadaki karşılaşılan en büyük problem, oluşturulan satış kadrolarının yetersiz ya da hatalı yapılandırılmalarıdır. Mağazacılığın temelini oluşturan “Satış Danışmanı” sıfatı ve içeriği, maalesef mağazada bulunması gereken “bir kişi” olarak değerlendirilmeye başlanmıştır. Bilgi birikimi, mesleki eğitimi ve deneyimi yetersiz olan, ayrıca “Satış Danışmanlığını” geçici bir meslek olarak gören çalışanlar, bağlı oldukları kuruma faydadan daha çok zarar getirir duruma gelmişlerdir.

Yukarıda bahsettiğimiz yanlış gidişatı düzeltmenin en optimal çözümü; mağazamızda bulunan çalışanlara doğru yöntemlerle mesleki eğitim sağlayarak, bilinç, bilgi ve deneyim sahibi sağlam kadrolar oluşturmaktır. Sektörün ihtiyacı olan Satış Danışmanlığını, ciddi bir meslek olarak algılayıp, bu doğrultuda iç ve iş disiplinini sağlayacak personel istihdam etmektir. Aksi tutum ve davranışlar öncelikle kurumu, daha sonra da tüm sektörü içinden çıkılmaz bir kısırdöngüye sürükleyecektir.

Bu eğitim ile amacımız; perakende sektöründe yer alan herkese doğru satış tekniklerini, yaşanmış örnek olaylarla ve sunacağımız egzersizlere dayandırarak anlatmaktır. Diğer amaç ise mevcut katılımcıların adeta bir fotoğrafını çekerek, bu fotoğraf üzerinden kendilerini değerlendirmelerini sağlamaktır. Böylelikle katılımcılar bilgi kirliliği yerine, birebir uygulayabilecekleri kalıcı bir öğretim metodu ile karşı karşıya kalacaklardır. Ayrıca eğitim süresince anlatılacak örnek olaylar ve gerçekleştirilecek egzersizler tüm katılımcılara reel sektör içerisinde daima kılavuzluk edecektir.       

    

EĞİTİMDE İŞLENECEK KONULAR:

  • Mağaza satış elamanı olarak sorumluluklarımız ne olmalı?

  • Mağaza içi satışta MMH (Mükemmel Müşteri Hizmeti

  • Mağazaya gelen müşteriye nasıl yaklaşmalıyız (ilk karşılaşma, alış veriş, uğurlama) ?

  • Müşterinin satın alma potansiyelini analiz etme ve buna göre satış yapma

  • Müşteriyle iletişim kurabilme…İletişimin önemi…

  • Mağazaya gelen müşteriye kılavuz(yol gösterici) olma

  • Müşterinin doğru analiz edilebilmesi için müşterinin beden dilini okuma

  • Müşterinin beden dili ne diyor?(elleri neden bu şekilde, başı neden sola eğik, gözleri neden yukarıya bakıyor? Bu hareketlerin anlamı var mı?)

  • Mağaza içi satış personelinin beden dilini müşteriyi satın alma kararı verdirecek şekilde etkili kullanabilmesi

  • Satış esnasında kullanacağımız üç önemli argüman...

  • Mağaza içinde davranışlar (müşteri yokken-müşteri varken)

  • Satış sırasında müşteriden gelebilecek itirazlar nelerdir?

  • Müşterinin hangi itirazı olduğunu, gerçek olup olmadığını nasıl anlayabiliriz?

  • Müşteri itirazını anlamada ne gibi sorular sorabiliriz?

  • Müşterinin itirazını olumluya çevirmek için nasıl bir yol izlemeliyiz?

  • Alış veriş yapmadan çıkan müşteriyi potansiyel müşteriye dönüştürebilme; tekrar gelmesini sağlayacak şekilde akılda kalıcı olma.

  • Ek ürün satışı nedir?

  • Ek ürün satışı yapabilmek için nelere dikkat etmek gerekir?

  • Gelen şikayetleri nasıl karşılamalı ve çözüm için nasıl bir yol izlemeli?

  • Bizim mağaza’da satış yapmak (Uygulama)

  • İnteraktif uygulamalar

EĞİTİMİN SÜRESİ:

Eğitim 1 tam gün (7 saat) tir.

EĞİTİME KİMLER KATILABİLİR:

Bu eğitime tüm sektörlerin mağaza yöneticileri ve mağaza satış sorumluları, showroom yöneticileri ve satış sorumluları, konuyla ilgili kendini geliştirmek isteyen herkes katılabilir.

KATILIMCILAR NE KAZANIRLAR:

Eğitim sonunda katılımcılar;

  • Etkin mağaza içi satış yöntemleri ile satış grafiğini ve ciro oranlarını yükseltmenin tekniklerini öğrenirler.

  • Müşteri ilişkileri ve müşteri şikayetlerini yönetme konusunda bilgiler ve tavsiyeler alırlar.

  • Mağazadaki bireysel satış motivasyonlarını artırma imkanı elde ederler.

  • Verilecek reel örnek üzerinden gidilerek interaktif öğrenme metodu ile uygulamaya dönük egzersizler yaparak pratiklerini geliştirme imkanı elde ederler.     

  • Deneyimli katılımcılar, bildiklerinin farkına varıp, bunların ne kadarını hayatlarına geçirdiklerini irdelerken, eksiklerini ve yapmadıklarını anlayıp mesleki sorgulamayı yaparken;

  • Deneyimsiz katılımcılar ise mesleğin farklı yönlerini görüp eksiklerini fark edip bunları takviye etmenin gerektiğini anlarlar.

bottom of page