EĞİTİMİN AMACI:
Satışı, “sunduğumuz ürün veya hizmetlerin müşterilerimizin mevcut veya potansiyel ihtiyaç ve beklentileri ile örtüştürebilme ve müşterilerimizin satın alma kararı vermesine yönlendirilme süreci olarak tanımlayabiliriz. Bu süreç telefonla satışta hem kolay hem de zordur. Kolay olan telefonla daha çok kişiyle iletişim kurabilmek, müşteri ziyaretleri ile yollarda vakit geçirmeden ofis içinden daha az efor harcayarak satış yapabilmektir. Zor olan ise, müşteri ile iletişimde beden dilini kullanamamaktır. İletişimin önemli bir kısmı beden diliyle yapıldığı düşünüldüğünde önemli bir gücümüz olmadan sadece ses tonu ve sözleri kullanarak müşteriyi ikna etmeye çalışmaktır. O nedenle telefonla satışta daha etkileyici olmak ve daha sistematik hareket etmek gerekir.
Buradan hareketle tasarlanan bu eğitimin temel amacı, profesyonel ve verimli bir telefon satış sistemi süreci ve bu sisteminin etkin kullanımı ile ilgili teknik ve pratik bilgiler aktarmaktır. Eğitimin diğer amacı, telefonda konuşma kalitesini artırma ile ilgili can alıcı ikna tekniklerini de katılımcılarla paylaşmaktır. Çünkü telefonla satış sistemini oluşturmak kadar, sistemin kaliteyi ve karlılığı artıracak şekilde yönetmek de önemlidir.
EĞİTİMDE İŞLENECEK KONULAR:
-
Satışın ABC’si
-
İnsanlar neden satın alırlar?
-
Çalıştığımız müşteri portföyünü yönetmek ne demektir?
-
Yeni müşteri nerede ve nasıl bulunur?
-
Telefonla görüşme yapmadan önce yapılabilecek ön hazırlıklar nelerdir?
-
Telefonla aramalarında kullanılacak standart ifadeleri belirleme ve kullanma yöntemleri
-
Telefonda açılış ve kapanış konuşmaları nasıl olmalı?
-
Telefonla iletişimde ilk 30 saniyede müşteriyi etkileme
-
Sesin doğru kullanımı
-
Heyecan ve tıkanmaları önleme teknikleri
-
Doğru satış için doğru konuşma kalıpları
-
Telefonla iletişimde sizi hiç tanımayan kişiye güvenme verme taktikleri
-
Müşteri tipleri telefonda nasıl analiz edilir?
-
Hangi müşteri tipine telefonda nasıl yaklaşmalı?
-
Müşterileri telefonda ikna etme teknikleri
-
Telefonda gelen şikayetleri karşılama ve cevaplamada dikkat edilecek hususlar?
-
Müşteriler telefonda bizden neleri duymak ister, neleri duymak istemez?
-
Canlandırma çalışmaları
EĞİTİMİN SÜRESİ:
Eğitim, 1 tam gün (7 saat) sürelidir.
EĞİTİME KİMLER KATILABİLİR:
Bu eğitime müşteri ile direkt temas eden yöneticiler, call center çalışanları, sekreterler, telefonla satış yapan çalışanlar ve konuyla ilgili kendini geliştirmek isteyen tüm satış çalışanları katılabilir.
KATILIMCILAR NE KAZANIRLAR:
Eğitim sonunda katılımcılar,
-
Telefonla satış sistemi ile ilgili yapılması gereken profesyonel çalışmalar hakkında bilgi sahibi olurlar, bu konudaki kendi bilgilerini sınama imkanı bulurlar.
-
Telefonla satışta etkinliği artırma, anlaşma sağlama, etkin yönetme ile ilgili pratik ve uygulanabilir bilgiler öğrenirler.
-
Telefon konuşmasından müşteri tiplerini analiz edebilme ve onlarla etkin iletişim kurabilme yöntemlerini hakkında bilgi sahibi olurlar.
-
Müşteriler ile daha rahat iletişim kurma, ilgili kişilerin nasıl yönetilmesi ve onlarla nasıl bir iletişim kurulması gerektiği ile ilgili kazanımlar elde ederler.
-
Eğitim içerisinde yapılacak telefon görüşme canlandırmaları ile konuyla ilgili pratiklerini geliştirme imkanı bulurlar.